بازی‌های ترسناک در چند سال اخیر رنسانس عجیبی را تجربه کردند. از بازی‌هایی مثل رزیدنت ایول ویلیج و ریمیک رزیدنت اویل 4 تا ریمیک بازی دد اسپیس. در این بین اما بازی‌های ترسناک مستقل هم دست کمی از بازی‌های بزرگ در زمینه نوآوری ندارند. از بازی‌هایی مثل Martha is Dead گرفته تا بازی‌های استودیوی بلوبرتیم. بازی Greyhill Incident یا بازی اول یک استودیوی مستقل هم قرار بود چنین عنوانی باشد؛ هر چند که نتیجه متفاوت بود!

 
22
 

بازی Greyhill Incident اثری در سبک ترسناک با محوریت بیگانه‌هاست. در واقع ماجرا از این قرار است که بیگانگان به یک شهر کوچک به نام Greyhill حمله کرده‌اند و جزئیات این اتفاق هم رسانه‌ای نشده. در این بین یک تئوریست داخل شهر به نام «رایان بیکر» با این ماجرا به طور مستقیم درگیر می‌شود و شما باید در نقش او بازی کنید. رایان یک تئوریست توطئه است و گزارش‌های خودش را درباره چنین اتفاقی از قبل نوشته است. حالا او این فرصت را دارد تا به طور مستقیم با تهدیدهای شهر خودش یعنی Greyhill روبرو شود و البته یک فرد مهم را هم نجات دهد.

بازی اتمسفر و فضاسازی خیلی خوبی دارد و در این بین سعی می‌کند تا قصه هم تعریف کند. ماجرای مورد انتظار بودن بازی هم از تریلرهایی که همین فضاسازی را نمایش می‌دادند شروع شد. Greyhill Incident نورپردازی، اتمسفر و فضای عجیب و غریبی دارد. با این حال، تقریبا هر چیز دیگری از جمله مکانیک‌های گیم‌پلی، سیستم مبارزات و بخش‌های مخفی‌کاری بازی خسته‌کننده هستند. در Greyhill Incident سکانس‌های اکشن وجود دارد اما تیرهای شما محدود است. در عوض به یک چوب بیسبال دسترسی دارید و البته در قسمت‌های تاریک هم می‌توانید از یک چراغ قوه استفاده کنید.

 

حمله بیگانگان به زمین اتفاق جدیدی نیست و در این بین هم بازی Greyhill Incident سعی کرده تا از فیلم‌هایی مثل Men in Black و حتی سریال X-Files الهاماتی را بگیرد. با این وجود بازی پر از ایده‌های نپخته‌ای است که باعث شده‌اند تا تجربه کلی بازی نتواند حس کامل ترس و غرق شدن در بازی را برای شما درست کند. همچنین داستان سرراست و خسته‌کننده بازی به عنوان یک نکته منفی دیگر در این بازی وجود دارد که آن را به اثری تکراری در طول زمان تبدیل می‌کند. بازی Greyhill Incident را می‌توانید از طریق استیم برای پی‌سی و روی پلتفرم‌های دیگر مثل ایکس باکس و پلی‌استیشن هم تهیه کنید.

-