هادی چوپان با ناداوری تمام نفر دوم مستر المپیا ۲۰۲۳ شد + زندگینامه

 

هادی چوپان در سال ۱۳۶۶ در استان فارس، در روستای ابنو در شهرستان سپیدان متولد شد. هادی چوپان در سال ۱۳۷۹ به تشویق برادرش بدن‌سازی را آغاز کرد و پس از گذشت سه سال از آغاز فعالیت حرفه‌ای، به مقام سوم کشور و همچنین قهرمانی استان فارس دست پیدا کرد. او در سال ۱۳۸۴ نخستین مدال ملی خود را به‌دست‌آورد. چوپان پس از تجربه کردن شکست‌ها و پیروزی‌های بسیار، چندین بار موفق به کسب عنوان قهرمانی و نایب‌قهرمانی شد.

مربی او در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۷ جمشید اوجی بود. پس از آن، چند سال مربی نداشت و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ علی نعمتی مربی‌گری او را بر عهده داشت. از اواخر ۱۳۹۶ به این سو هنی رامبد عهده‌دار مربی‌گری او است. چوپان ساکن شیراز است و مدیریت یک باشگاه بدن‌سازی را بر عهده دارد. هادی چوپان در محافل جهانی ملقب به «گرگ پارسی» (The Persian Wolf) است.

در سال ۲۰۱۹ چوپان توانست عنوان سومی مستر المپیا ۲۰۱۹ را کسب کند و برندهٔ ۱۰۰ هزار دلار جایزه شود. او همچنین موفق به دریافت جایزهٔ «قهرمان مردم» که به‌تازگی به این مسابقات افزوده شده است، نیز گردید. چوپان برای حضور در این رقابت‌ها با مشکلات مالی و سیاسی مواجه بود. چرا که در سال پیروزی‌اش، طبق فرمان اجرایی ۱۳۷۶۹ صدور ویزای آمریکا برای ایرانیان ممکن نبود و به گفته خودش جایزه‌اش تنها بخشی از هزینه‌های قهرمانی‌اش را پوشش می‌دهد. او موفقیت خود را در سال ۲۰۲۱ با کسب مقام سوم مسترالمپیا تکرار کرد. هادی چوپان به عنوان نخستین ایرانی مقام قهرمانی مستر المپیا را در سال ۲۰۲۲ کسب کرد و برنده جایزه ۴۰۰ هزار دلاری شد. او جایزه خود را به همه مردم ایران به ویژه زنان ایرانی تقدیم کرد و گفت امیدوار است این مدال از غم‌های مردم ایران بکاهد. او در سال ۲۰۲۳ هم به مرحله قهرمانی این مسابقه راه یافت.

 

هادی چوپان در مستر المپیا ۲۰۲۳ دوم شد... وی ساندو را به دوست، همکار و حریف تمرینی خود یعنی درک لانسفورد باخت. هر دوی این افراد زیر نظر مربی شماره یک حال حاضر جهان یعنی هانی رامبد تمرین میکنند و هر دو از سفیران برند ایووژن هانی رامبد هستند. هادی بعد از اعلام نتایج و فهمیدن اینکه ساندو را به درک باخته بشدت ناراحت شد و استیج را ترک کرد و در عکس دسته جمعی انتهای مسابقه شرکت نکرد و با گذاشتن یک پست احساسی در اینستاگررام از مردم کشور خود عذرخواهی کرد. سرت سلامت هادی جان تو برای ما قهرمان ترینی...

هادی چوپان با ناداوری تمام نفر دوم مستر المپیا ۲۰۲۳ شد + زندگینامه

-