این خط به کمک چینی ها ساخته خواهد شد.

شهردار تهران در بخشی از صحبت‌های امروزش به موضوع احداث خط جدید مترو در مناطق غرب و جنوب غرب تهران با کمک چینی‌ها پرداخت.

 

علیرضا زاکانی در بخشی از گزارش خود در رابطه با سفر چین، به ساخت خط ۱۱ مترو پرداخت و گفت: بستن یک تفاهمنامه بین ما و طرف چینی یک نکته مهم بود و توانستیم حدود یک میلیارد دلار پروژه داخل شهر تدوین کنیم. چین تجهیز خط ۱۱ مترو و شروع آن را تا ۵ درص تأمین خواهد کرد. ما نیز کار را بعد از ۵ درصد توسط تهاتر غیرنقد انجام دهیم. عملا دستاوردهای این سفر بیش از ۳ میلیارد دلار است.

 

زاکانی افزود: نزدیک به یک میلیارد دلار، تفاهم سه جانبه ما به عنوان شهرداری و شرکت‌های خصوصی داخل ایران با شرکت چینی بسته شد که خط ۱۱ مترو تهران را بسازند. قرار شد از امروز به چینی‌ها مکانی را بدهیم تا دست به تجهیز کارگاه بزنند. روال کار به این صورت که طرف چینی، تجهیزات خودشان را بیاورند و ۵ درصد پیشرفت کار را انجام دهند. این کار جدیدی است که به لطف خدا انجام شد تا مناطق غرب و جنوب غرب تهران از مترو بهره‌مند شوند. طول خط ۱۱، نزدیک به ۳۱ کیلومتر خواهد بود و ۲۹ ایستگاه در نظر گرفته شده است. تفاهم نامه بعدی هم برای خط ۸ امضا کردیم که منوط به دریافت مجوزات آن از دولت شد.

-