فردی که با جعل نام آمنه سادات ذبیح‌پور، خبرنگار صداوسیما برای تعدادی از بازیگران و چهره‌ها پیامک جعلی ارسال کرده بود، بازداشت شد.

17

خبرنگار حوزه سیاست در خبرگزاری صدا و سیما است. او از مجریان اخبار ۲۰:۳۰ شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران است. فعالیت او بیشتر شامل بررسی و تهیه گزارش در مورد شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از ایران است. از ذبیح‌پور در سال ۱۳۹۲ به خاطر فعالیت خبرنگاری در مورد عملکرد دولت محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران تقدیر به عمل آمد. وی از مجریانی است که به همکاری با نهادهای امنیتی برای ضبط «اعتراف اجباری» متهم است. در آبان ماه ۱۴۰۱، برخی زنان هنرمند، تصویر پیامک‌های تهدیدآمیز که ذبیح‌پور برایشان ارسال کرده بود را منتشر کردند.

بر اساس گزارش‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی، آمنه‌سادات ذبیح‌پور در پرونده‌سازی علیه بسیاری از فعالان مدنی و سیاسی داخل ایران مشارکت داشته‌است و در شبکه‌های اجتماعی به عنوان «بازجو-خبرنگار» شهرت یافته‌است. او در اسفند ۱۴۰۰ به عنوان «سرپرست سردبیری گروه رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه» صداوسیما منصوب شد.

۲۵ آبان ۱۴۰۱ وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمنه سادات ذبیح‌پور به اتهام بازجو-خبرنگار و گرفتن اعتراف اجباری تلویزیونی تحریم کرد.

-