کرایسلر اگرچه در این رویداد تکنولوژیک از یک خودروی کامل رونمایی نخواهد کرد اما کاکپیت جدید این برند که با نام Synthesis شناخته می‌شود؛ پیش‌نمایشی از آنچه که در خودروهای برقی آینده کرایسلر خواهیم دید است. کابین کرایسلر Synthesis از تکنولوژی پیشرفته STLA کمپانی مادر یعنی استلانتیس سود می‌برد. در این کاکپیت جدید می‌توانیم تکنولوژی‌های هوشمند و مغز اصلی STLA، اتودرایو و… را ببینیم که این آخری شامل توانایی خودران سطح ۳ خواهد بود.

17

کرایسلر از این کابین جدید به عنوان تکنولوژی پیشرفته برای زندگی واقعی نام می‌برد و می‌گوید Synthesis نیازهای شخصی سازی شده راننده و سرنشین را از لحظه ورود به خودرو تا لحظه خروج از آن در برمی‌گیرد؛ اما معنی دقیق این گفته‌ها چیست؟ کاکپیت هوشمند کرایسلر اساساً یک سیستم اطلاعات سرگرمی است که بخش اعظم داشبورد را به خود اختصاص می‌دهد.

این سیستم از چندین نمایشگر برای راننده و سرنشین تشکیل شده و ابعادی فراتر از ۳۷ اینچ دارد. اینجاست که مغز اصلی سیستم وارد میدان شده و از هوش مصنوعی پیشرفته برای حل مسائل بهره می‌گیرد. این سیستم همچنین عادات و سلایق راننده را در طول زمان یاد می‌گیرد و یک دستیار شخصی مجازی نیز وجود دارد که هر چیزی از مسیرهای پیس رو گرفته تا مکان‌های شارژ، مدیریت قرارها و… را پیشنهاد می‌کند. همچنین سیستم اتودرایو با قابلیت خودران سطح ۳ نیز وجود خواهد داشت.

کاکپیت Synthesis جدای از تکنولوژی‌های پیشرفته جهت‌گیری طراحی کرایسلر در آینده را نیز نشان می‌دهد. نبود کروم جزو ویژگی‌های شاخص این کابین بوده و از متریال پایدار در آن استفاده خواهد شد. در واقع منظور کرایسلر از متریال پایدار پلاستیک‌های بازیافتی، چوب‌هایی از منابعی بدون آسیب به محیط‌زیست و صندلی‌هایی با ساختار و متریال گیاهی است. طراحی کلی این کابین نیز از کانسپت ایرفلو به نمایش درآمده در رویداد CES سال پیش الهام گرفته و نسخه تولیدی این کانسپت نیز اولین محصول در آمریکای شمالی با استفاده از تکنولوژی STLA استلانتیس خواهد بود. کریس فئول مدیرعامل کرایسلر می‌گوید:

برای حدود ۱۰۰ سال کرایسلر محصولات و تکنولوژی‌های خلاقانه را برای عموم مصرف‌کنندگان تدارک دیده و همین میراث را با عرضه کاکپیت هوشمند STLA در آمریکای شمالی ادامه خواهد داد. کابین کرایسلر Synthesis نشانگر آینده طراحی، تکنولوژی و تجربه کاربری کرایسلر خواهد بود.

-