کاهش وزن بیشتر بطور همزمان در بدن اتفاق می افتد و براحتی نمی توان یک ناحیه خاص از بدن را لاغر کرد، اما می توان با انجام حرکات ورزشی برای رفع چاقی صورت اقدام کرد.

9

تمرینات ورزشی برای رفع چاقی صورت

آیا شما نیز از چاقی صورتتان رنج می برید ؟ آیا شما هم جز آن دسته از افرادید که صورتهای چاقی دارند؟ آیا با داشتن اندام مناسب صورتتان چاق به نظر می رسد؟ آیا به این فکر می کنید که چطور صورتتان را لاغر کنید؟ شما تنها نیستید.اگر می خواهید با تمرینات موثر برای رفع چاقی صورت آشنا شوید این مقاله را مطالعه بفرمایید.

برای رفع چاقی صورت چه باید کرد

بسیاری از افراد با وجود وزن متناسب ، صورت چاقی دارند و این موضوع به دلایلی مثل مصرف چربی زیاد، عدم تحرک و .. بوجود می آید که حتی سن فرد را بیشتر از آنچه هست به نمایش می گذارد.

عمدتا با افزایش سن، به وزن اضافه می شود و یکی از نخستین بخش هایی که با افزایش وزن بیشتر از سایر بخش ها به چشم می آید،صورت است.

اگرچه آب کردن چربی ها، به خصوص چربی های صورت کمی زمان بر است، اما اگر شما هم صورت چاقی دارید و می خواهید از شر این چربی های اضافی خلاص شوید این تمرینات را حتما انجام دهید.

 

رفع چاقی صورت باتمرینات مناسب

1- صاف بنشینید و فک پایین خود را رها کنید و تا زمانیکه فشار را در ناحیه گونه ها و گوش ها احساس کردید این حرکت را انجام دهید.فک پایین شما باید 10 ثانیه در این حالت بماند تا دوباره آن را انجام دهید.این تمرین را روزانه 10 بار تکرار کنید.این تمرین چربی های نواحی گونه و غبغب شما را به مرور می سوزاند.

2- با دهان بسته یک لبخند بزرگ بزنید و تا جاییکه می توانید لب هایتان را به پهنای صورت بکشید،این تمرین را ده بار و هر بار 10 ثانیه تکرار کنید. لبخند زدن نه تنها برای بهبود روحیه شما خوب است، بلکه باعث می شود تمام عضلات گونه هایتان هم درگیر شود.

 

3- تا جاییکه می توانید گردنتان را به عقب بکشید و بدون تغییر دادن موقعیت سرتان، لب ها را به حالت غنچه باز و بسته کنید.در این حالت چانه باید کمی پایین تر باشد و کشش را درعضلات گردن و غبغب احساس کنید.این تمرین را 5 بار و هر بار به مدت 10 ثانیه انجام دهید.

4- در حالت نشسته زبانتان را بیرون آورده و سعی کنید به چانه تان نزدیک کنید.شما باید با این حرکت به شکل زیر، فشار را روی گونه ها احساس کنید.روزانه 10 بار و به مدت 10 ثانیه این حرکت را انجام دهید.

دو توصیه غذایی برای از بین بردن چاقی صورت

 

مصرف نمک و شکرتان را کاهش دهید

بسیاری از متخصصین تغذیه بر این باورند که افزایش وزن در صورت، بدلیل حبس شدن آب بجای چربی در این ناحیه است. وجود شکر و نمک در برنامه ی غذایی شما می تواند باعث احتباس آب و در نتیجه چاق شدن صورت شما شود.

پس برای اینکه صورتتان لاغرتر شود، نمک و شکر را از رژیم غذایی خود قطع کنید. یک برنامه ی غذایی کم نمک و کم چربی، سرشار از گوشت کم چرب، میوه، و سبزیجات در کنار غلات سبوس دار داشته باشید.

به مقدار مناسبی آب بنوشید

اگر به اندازه ی کافی آب ننوشید، بدنتان به احتمال بیشتری آب ذخیره خواهد کرد. شاید این بدین دلیل باشد که بدنتان گمان می کند آب به اندازه ی کافی که نیازهای بدنتان را پوشش دهد وجود ندارد. پس شروع به ذخیره ی آب برای روز مبادا خواهد کرد. بسیاری از این آب هادر نواحی صورت، گونه و اطراف چشم ذخیره شده و جلوه ی پف کرده ای به صورت می دهد. حداقل 2 لیتر آب در روز بنوشید تا از ذخیره ی آب پیشگیری نمایید.

-