طلا تراپی یکی از لاین های لاکچری برای فیشیال صورت و ترمیم و احیا مو است که در آن از ذرات طلای نانو در ترکیبات مختلف از جمله ماسک صورت ، ماسک مو ، کرم صورت و غیره استفاده می شود. 

عمده کاربرد طلا از قدیم برای ساخت زیورآلات بوده است ولی خانواده های سلطنتی از این ماده به عنون ماسک ضد چروک هم استفاده می کرده اند. ذرات طلا به قدری ریز هستند که میتوانند وارد سلول های بدن شوند. 

گفته می شود استفاده مداوم از ماسک طلا میتواند باعث محافظت از پوست در مقابل اشعه های الکتریکی و معناطیسی شود. 

استفاده از طلا تراپی از قدیم رایج بوده است و از این روش درمانی برای ناهنجاری غدد ، بیماری عصبی ، کاهش فشار عصبی ، اعتیاد ، آلزایمر ، سرطان ، غلظت خون ، افسردگی ، پوکی استخوان و زخم معده ، استفاده می شده است. 

امروزه با ترکیبی از تکنولوژی نانو و طلا به درمان تومورها و سرطان می پردازند. 

16

طلا تراپی برا پوست

از طلا می توان به روش های مختلفی برای پوست استفاده کرد. ترکیب طلا برای محصولات مراقبتی پوست به منظور پیشگیری و درمان عوارض پوستی از جمله چین و چروک پوست، افتادگی پوست و خشکی پوست استفاده می شود. 

از طلا می توان در ترکیب محصولات مراقبتی و بهداشتی پوست از جمله فیس واش، کرم روز ، کرم شب ، کرم  دور چشم ، لوسیون بدن و میسلار واتر و غیره استفاده کرد. 

افزودن طلا به محصولات مراقبتی پوست باعث افزایش قدرت مرطوب کنندگی ، تحریک تولید کلاژن و الاستین پوست می شود که نتیجه اش کاهش چین و چروک پوست و افزایش درخشندگی و شفافیت پوست است.

به دلیل جذب سریع ذرات بسیار ریز طلا در لایه های زیرین پوست ، این تکنیک درمانی پر هزینه طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. 

 

مزایای طلا تراپی برای پوست 

یکی از لاین های لاکچری و پرطرفدار فیشیال صورت طلا تراپی است که در آن از ماسک طلا برای بهبود کیفیت و جوانسازی پوست صورت استفاده می شود. مهم ترین فواید ماسک طلا برای صورت عبارت است از :

- بهبود گردش خون

- تقویت و بازسازی ساختار پوست

- وجود ترکیبات آنتی باکتریال و ضد التهاب که باعث تسکین و پاکسازی پوست صورت می شود. 

- ایجاد شفافیت و درخشندگی فوق العاده پوست

- از بین بدن جوش های سرسیاه

- ترمیم سلولهای پیر پوست

مهم ترین مزایا طلا تراپی برای پوست عبارتند از :

 

افزایش انعطاف پذیری پوست با طلا تراپی

از آنجا که ذرات طلا میتوانند در عمق پوست جذب شود در نتیجه مانع از تخریب الاستین شده و از افتادگی پوست پیشگیری میکند. 

طلا تراپی برای از بین بردن لک های پوستی

با افزایش سن و کاهش گردش خون زیر پوستی ، پوست دچار افتادگی ، تیرگی و لک های پوستی می شود ، قرار دادن ماسک طلا روی صورت باعث بهبود متابولیسم سلولهای پوستی و دفع بهتر مواد زائد پوست می شود که همین امر به روشن تر شدن پوست و کاهش لک های پوستی کمک میکند. 

کاهش چین و چروک با طلا درمانی

بعد از انجام طلا درمانی سلول های پوست به طور محسوسی شروع به بازسازی میکنند و با کاهش چین و چروک های سطحیپوست روبرو هستید. 

درخشان تر شدن پوست با طلا درمانی

طلا باعث افزایش کلاژن سازی پوست می شود. ملانین ترشح شده در سلولهای پوست را کاهش داده در نتیجه لک ها و تیرگی های پوست کاهش پیدا  میکند. قدرت نفوذ بالای طلا در نهایت باعث روشن شدن رنگ چهره می شود. 

 

افزایش استحکام پوست با طلا تراپی

طلا به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته می شود و برای محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی موثر است . استفاده از طلا در محصولات مطاقبت پوست باعث افزایش تحریک سلولی ، فعال شدن سیستم ایمنی بدن ، افزایش سفتی و بهبود بافت و مقاومت پوست می شود و حی با وجو افزایش سن از شل شدگی پوست جلوگیری میکند. 

آشنایی با مراحل طلاتراپی برای پوست

پکیج طلا تراپی یکی از گزینه های در دسترس در اغلب آرایشگاه ها و کلینیک های پوست برای پاکسازی و بهبود ظاهر پوست است که باعث می شود پوستی جوان تر و درخشان تر داشته باشید. 

مراحل طلا تراپی پوست به طور کلی عبارتند از :

1 – در ابتدا پوست شما با اسکراب پاکسازی و لایه برداری می شود و سپس از ماسک آبرسان یا دستگاه های مخصوص برای آبرسانی عمقی پوست استفاده می کنند. 

2 – ماساژ صورت یکی از خدمات کلینیک های پوست برای ریلکس کردن پوست صورت و بهبود گردش خون و  قدرت جذب پوست برای دریافت ذرات طلا در مرحله بعدی است. ماساژ صورت توسط روغن ها و لوسیون های مخصوص در جهات مختلف صورت انجام میشود. 

3 – ماسک طلا را به مدت 20 روی پوست قرار میدهند و از دستگاه آبسان برای جذب بهتر ماسک استفاده میشود.

4 – بعد از زمان سپری شده ورقه های ماسک را با نک انگشت روی صورت ماساژ میدهند تا بهتر جذب پوست شوند و در نهایت پوست با شتشو و به کمک تونر پوست کاملا پاکسازی شده و با کرم ای دست ساز یا آبرسان پوست دوباره آبرسانی شده و طلاتراپی به پایان می رسد. 

طلا تراپی برای مو

اگر موهایتان به دلیل دکلره ف رنگ مو ، سشوار کشیدن زیاد یا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب ، خشک و شکننده شده است و شادابی خود را از دست داده است میتوانید از خدمات طلا تراپی مو برای بازسازی موهایتان استفاده کنید تا دوباره موهایتان درخشنده و شاداب شوند. 

درصد احیا و بازسازی موها در طلاتراپی معمولا 80 درصد است و هیچ گوه عوارضی روی موها به جای نمی گذارد. 

 

آشنایی با مراحل طلا تراپی برای مو

1 - موها را با شامپو مناسب بشویید و آبکشی کنید تا کاملا تمیز و عاری از مواد زائد شود. 

2 – موها را تقسیم بندی کنید تا کار با مواد برایتان راحت تر شود. 

3 – برای طلاتراپی از پست شروع کنید و مواد را لایه لایه روی موها بزنید. 

4 – بعد از 20 دقیقه که مواد جذب موها شد موها را آبکشی کنید و با حوله خشک کنید.

5 – مانند سایر روشهای بازسازی و تراپی مو ، موها را باید در این مرحله با اتو 200 – 250 درجه  صاف کنید. 

6 – روی موها از سرم تقویت کننده استفاده کنید و اجازه  دهید موها خشک شوند. 

7 – اگر موادی که استفاده میکنید دو مرحله ای است حالا باید از مواد شماره 2 استفاده کنید و تمام موها را به همان روش قبل تقسیم کرده و لایه لایه رویشان را با مواد پر کنید و دوباره 20 دقیقه موها را استراحت بدهید و دوباره موها را آبکشی کرده و با سشوار خشک کنید.

-